Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Regn och mörker

Av wepeople - 5 januari 2014 12:28

Det här mörkret och regnet börjar gå mig på nerverna. Det är som om mörkret och diset skulle söka sig in i huvudet och hjärnan och dämpa all energi. Det känns som om allt skulle gå litet långsammare, också tankarna. Jag tror det är en rest från vårt tidigare liv i grottorna. På vintern skulle antagligen energi sparas, eftersom det var ont om mat och man ändå inte kunde röra sig så mycket ute i kylan. Vi borde säkert sova mycket mera och göra saker långsammare. Det är biologividrigt att stiga upp tidigt (mitt i natten), alltså 7-tiden, och försöka vara pigg, energisk och effektiv. Jag tror att vi i Norden borde ha en annan dygnsrytm på vintern.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wepeople - 27 januari 2014 22:44

I begynnelsen fanns ingen skola. Människorna lärde sig överleva av sina föräldrar och de äldre i gemenskapen. Livet var hårt. I något skede kom man på att man kunde rationalisera förmedlingen av överlevnadskunskap om man samlade barnen i grupp och lä...

Av wepeople - 26 januari 2014 23:34

I går var det 16 år sedan min lilla flicka förenade sig med änglarna. Hon var bara 4 år och nio månader när lämnade oss. Sorgen mattas aldrig, men den ger ett annat djup i livet. Hon var ett positivt och energiskt barn. Hon var envis och gav sig inte...

Av wepeople - 4 januari 2014 07:23

Läste just om ett center i USA för främst missbrukare. Kom in på sidan via en kontaktförfrågan av CEO:n för centret. De verkar enligt "den spirituella psykologins 21 punkter", vilket betyder att de ser på själen som människans huvudsakliga existens o...

Av wepeople - 3 januari 2014 14:12

Var och tittade på "Gravity" med Sandra Bullock i huvudrollen. Hade en förväntan om rymdtystnad, men det var ett förfärligt oväsen. hade läst bra rescensioner om den, men blev kanske en aning besviken. Tidsandan är tydligen att det måste vara en mass...

Av wepeople - 2 januari 2014 13:06

Hur kan det komma sig? När mannen och de tonåriga barnen åker bort några dagar, ligger jag i sängen följande morgon och känner hur de kroppsspänningar och den tinnitus jag har kämpat med i åratal, bara rinner av mig när jag har kunnat övertyga mig om...

Presentation


Vi människor från en kvinnas perspektiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Infall


Ovido - Quiz & Flashcards